پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲ ق.ظ

ویدیو و متن- راهکار پیشگیری و درمان کرونا از دیدگاه طب سنتی/ دکتر حسن اکبری

  • ۹۰۱

 

 

 

 

 

یا من اسمه دواء و ذکره شِفاء...

 

 

راهکار پیشگیری از کرونا از دیدگاه طب سنتی
در گفتگو با

دکتر حسن اکبری
متخصص آسیب شناسی سلولی
استاد دانشگاه شهید بهشتی

 

 

روش های پیشگیری در برابر کرونا:

 

 

 

 

در صورت مشکل در مشاهده این ویدیو اینجا را کلیک کنید....

 

برای پیشگیری از کرونا ما باید قدرت دستگاه ایمنی بدن را بیشتر از ویروس کنیم. بنابراین هر آنچه که انرژی سلول های ایمنی ما را بالا ببرد می تواند ما را در مقابل ویروس پیروز کند.

شعار ما برای تهیه این شیوه نامه چنین است: ساده، در دسترس و ارزان

.

.

.

 

 

 

 

تکمیلی / راهکار پیشگیری از کرونا از دیدگاه طب سنتی/ دکتر حسن اکبری

 

 


 
 
 

 

 

در صورت مشکل در مشاهده این ویدیو اینجا را کلیک کنید....

 

 

 

ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از سفرهای غیرضروری نکات زیر را انجام دهید:

 

 

1) نوشیدن آب جوشیده گرم به جای آب سرد. این نیز فرمایش پیامبر (صل الله علیه و آله) است که فرموده اند آب گرم برای همه بیماری ها مفید است و هیچ ضرری ندارد.

منظور از آب جوشیده، مصرف آب داغ لوله های ساختمان نیست! زیرا دارای املاح نامناسب است بلکه فقط کافیست همین آب معمولی لوله کشی را داخل یک کتری بریزیم تا بجوشد. سپس دمای این آب برای نوشیدن باید از ولرم اندکی داغ تر باشد (اندکی زبان را بسوزاند).

 

 

2) تنظیم برنامه خواب خود از دیر وقت به اول شب. که این امر بسیار مهم است و جالب است که ائمه اطهار فرموده‌اند شیعیان ما زود می خوابند.

یعنی مردم بعد از نماز عشا بخوابند. به بیان دیگر حداقل 2-3 ساعت اول شب را باید خوابید یعنی اگر فرد بعدش از خواب بیدار شد و خواست شب را بیدار بماند اشکالی ندارد اما آن 2-3 ساعت اول شب را باید خوابیده باشد چراکه در تنظیم هورمون ها و بازیابی قوای بدن بسیار مهم و حیاتی است. اگر ساعت خواب را برعکس کنیم (اول شب را بیدار بمانیم و آخر شب را بخوابیم) مثل این است که ماشین را برعکس کنیم و سقفش را روی زمین بگذاریم. خب طبیعی است که راه نمی رود!

الان آخرین مقالات علمی می‌گوید که خوابی که در نیمه اول شب (حدود 1.5-2 ساعت بعد از اذان مغرب تا زمان نیمه شب شرعی) انجام می شود هر یک ساعتش حدود سه ساعت خواب معمولی به ما انرژی می دهد. به بیان دیگر در نیمه دوم سال از حدود ساعت 9 و در نیمه اول سال از حدود 10 شب باید شروع به خواب کنیم.

 

 

3) تحرک بدنی داشته باشید:

تا حد امکان پیاده روی و دوچرخه سواری و... را به جای استفاده از ماشین و.... جایگزین کنید.

تحرک بدنی باعث می شود که خون رسانی به اعضای دستگاه ایمنی بدن مانند لوزه ها، غدد لنفاوی، طحال و مغز استخوان ها بهتر شود. اگر خونتان غلیظ است حتماً یک اهدای خون کنید چرا که باعث تقویت دستگاه ایمنی میشود. اگر به هر دلیلی ازشما خون قبول نکردند به حکمای طب سنتی مراجعه کنید تا برای شما حجامت و فصد و... کنند

 

 

4) مصرف نمک معدنی طبیعی سنتی (ارگانیک) به جای نمک های تصفیه شده صنعتی:

املاحی که در نمک تصفیه نشده معدنی وجود دارد برای حفظ سلامتی بسیار مفید و ضروری است.

 

 

5) پیاز یا سیر بیشتری را روزانه مصرف کنید.

 

هم در غذاها و هم به صورت خام این دو را بیشتر مصرف کنید. سیر با داشتن ماده ای به نام آلیسین ویروس کرونا را محدود می کند و خودش یک نوع ضدعفونی کننده است.

پیاز و سیر در ضمن اینکه ایمنی ما را قوی تر می کنند ویروس را نیز ضعیف تر می کنند تا دستگاه ایمنی راحت تر بتواند بر ویروس پیروز شود.

 

 

6)پرهیز از خوردن سردی ها و مواد با طبع سرد در دوران کرونا:

مثلا در دوران کرونا نبینیم که کسی بستنی بخورد! متاسفانه این ها گفته نشده است. بستنی از -6 درجه تا -۲۲ درجه سرد است و دستگاه ایمنی بدن را ضعیف می کند. (موتور سلول های ایمنی را ضعیف می کند).

 

 

7) پرهیز از مصرف خوراکی های صنعتی: انواع هله هوله و چیپس و پفک و....

 

 

8) مصرف گیاهان دارویی

مصرف گیاهان دارویی مانند زنجبیل، زردچوبه و سیاه دانه.

{توجه: مادران باردار حتما وعده های غذایی و خوراکی خود را با یک حکیم و متخصص طب سنتی ویا پزشک خود به مشاوره بگذارند. برای مثال مصرف سیاهدانه در بارداری می تواند موجب سقط جنین شود.}

سیاه دانه ماده موثره ای به نام تیموکینون دارد. این تیموکینون کارش این است که پروتئین خاری شکل (اسپایک) ویروس را مهار کرده و اجازه نمی دهد که ویروس داخل سلول شود.

زنجبیل نیز ایمنی را تقویت می کند. زردچوبه را نیز جایگزین رب کنید. قدیمی ها می گفتند زردچوبه را با بیل بریز تو غذا! این قدر که پر خاصیت است.

 

هم چنین مصرف انواع دمنوش ها به جای چای: چای سبز و چای سیاه چون طبعش سرد و خشک است ایمنی را ضعیف میکند. به جای چای باید از انواع دمنوش های پرنشاط و پرخاصیت سنتی که متنوع و فراوان هم هستند استفاده کرد

مانند دمنوش بادرنجبویه، آویشن، گل گاو زبان، زعفران، دارچین، پونه ، نعناع، مرزنجوش و ....

 

 

9) مصرف روزانه سیب و عسل:

مثلا جناب ابوعلی سینا در مورد سیب در کتاب قانون میگوید "له خاصیت عظیمة فی تفریح القلب" (خواص فوق العاده ای در تقویت و انرژی بخشی به قلب دارد). یعنی سیب یک عامل افزایش دهنده کل قدرت بدن از جمله دستگاه ایمنی است. و عسل نیز که کاملا برجسته است و در قرآن کریم نیز از خواص عالی آن یاد شده است: فیه شفاء للناس. نکته جالب این است که خداوند متعال فرموده است للناس، و نفرموده است للمومنین، یعنی فرد چه مومن باشد چه غیر مومن، با خوردن عسل فواید تقویت ایمنی را برایش دارد.

یک راه خیلی ساده این است که سیب را در عسل رنده کنید و کمی هم گلاب داخلش بریزید تا یک پالوده بسیار خوشمزه شود و علاوه بر آن داروی پیشگیری از کرونا شود.

 

 

10) دود کردن روزانه اسپند (اسفند):

اسپند یک ماده موثری به نام هِرمالین دارد که مقالات زیادی درباره اش موجود است. هرمالین ماده ای است که تمام میکروارگانیسم ها از جمله ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را ضعیف میکند، بنابراین اگر مرتب اسپند دود کنیم می تواند قارچ سیاه را هم مهار کند. پس مرتب در خانه ها، بخش ها و جاهایی که بیماران کرونایی هستند اسپند دود کنید تا باعث کاهش قدرت ویروس بشود.

 

 

 

 

در صورت مشکل در مشاهده این ویدیو اینجا را کلیک کنید....

 

 

 

تصویر خلاصه شده از

راهکارهای پیشگیری از کرونا از دیدگاه طب سنتی

دکتر حسن اکبری

 

 

 

 

 

 

روش های درمانی

 

اگر کرونا گرفتیم چه کنیم؟!

 

 

 

 

 در صورت مشکل در مشاهده این ویدیو اینجا را کلیک کنید....

 

 

1) نترسید و آرامش خود را حفظ کنید. 

چرا که ترس باعث کاهش قدرت دفاعی بدن می شود.

هم چنین ارتباط با دیگران را کاهش دهید چرا که پیامبر اسلام فرموده اند که در بیماری های مسری، به اندازه یک نیزه از هم فاصله بگیرید و هم چنین فرموده اند که اگر در منطقه ای بیماری مسری است به آنجا مسافرت نکنید و نیز فرموده اند که اگر در منطقه شما بیماری مسری است از منطقه خود خارج نشوید.

 

2) در دوران قرنطینه استراحت را افزایش داده و زود بخوابید

 

3) میل کردن آش با ترکیب سیر ویا پیاز فراوان

 

4) بخور سیاه دانه یا بخور اسانس نعنا

{توجه: مادران باردار حتما وعده های غذایی و خوراکی خود را با یک حکیم و متخصص طب سنتی ویا پزشک خود به مشاوره بگذارند. برای مثال مصرف سیاهدانه در بارداری می تواند موجب سقط جنین شود.}

3-4 قاشق از سیاه دانه پر می کنیم و در 3 لیتر آب کتری می ریزیم و می گذاریم تا آب جوش بیاید سپس گاز را خاموش کرده و با یک پارچه روی سرمان بخارات آب را تنفس می کنیم.

سیاهدانه دارای یک ماده موثره به نام تیموکینون است که به خار (اسپایک) ویروس می چسبد و آن را غیر فعال می کند و دیگر ویروس نمی تواند وارد سلول شود. پس هم سیاهدانه را بخوریم هم بخور دهیم. روزی 21 عدد سیاهدانه را بجویم. روایتی از پیامبر اکرم وجود دارد که می فرماید سیاهدانه داروی تمام بیماری هاست به جز مرگ!

بخور اسانس نعنا: اگر اسانس نعناع در محله تان نبود، همان گیاه نعناع را به مقدار زیاد داخل یک قابلمه بریزید بگذارید تا بجوشد و بعد همان را بخور دهید.

 

 

5) ماساژ بدن با روغن سیاهدانه یا زیتون

{توجه: مادران باردار حتما وعده های غذایی و خوراکی خود را با یک حکیم و متخصص طب سنتی ویا پزشک خود به مشاوره بگذارند. برای مثال مصرف سیاهدانه در بارداری می تواند موجب سقط جنین شود.}

چرا که روغن سیاهدانه از پوست هم جذب می شود. ماساژ با روغن سیاه دانه را مخصوصا در ناحیه قفسه سینه (از پشت و جلوی بدن) و شانه ها و گردن ، یعنی جاهایی که به ریه و تنفس ارتباط دارد، انجام دهیم. اگر روغن سیاه دانه نداشتید، روغن زیتون بمالید که همان کار را می کند.

 

6) بادکش کتف ها و پشت و نواحی قفسه سینه

این نواحی را که قبلش با روغن سیاهدانه یا زیتون روغن مالی کرده ایم، حالا بادکش کنیم.

 

7) ورزش سنگین نکنید

 

8) میل نمودن ترکیب سیب رنده شده و عسل

 

9) نوشیدن دمنوش هایی مانند زنجبیل و آویشن

 

10) صرفا از نمک طبیعی تصفیه نشده سنتی استفاده کنید

 

 

 

تصویر خلاصه شده از

 

راهکارهای درمان کرونا از دیدگاه طب سنتی

 

دکتر حسن اکبری

 

 

 

 

 

شاد باشید و سلامت 🌹 heart 🌹....

 

 مطالب مرتبط:

          

? ترس از کرونا چه بلایی می تواند بر سر شما می آورد؟ / ویدیو حامد رئیسی

تدابیر طب سنتی/ ریه درگیر کرونا- ویدیو

 

معجزه بخور جوش شیرین برای پیشگیری و درمان کرونا

 

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی