جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ

نظر اندیشمندان غربی درباره قرآن مجید 4 (قرآن و مسیحیت)

  • ۷۴۷
بسم الله الرحمن الرحیم


 


حقانیت قرآن چونان آفتاب روشن بوده و عظمتش غیر قابل انکار است ؛ اما نظر فیلسوفان و دانشمندانی که از شدت این نور بی اختیار به درستی آن تصدیق می دهند شنیدنی است.
 
 
 
 
 
ادوارد مونته (مترجم قرآن به زبان فرانسوى و استاد دانشگاه ژنو): 
 
 
«قرآن براى ما مسیحیان، کتابى فوق العاده سودمند است ... مطالب قرآن مقارن با اصول و قواعد معقول و توأم با تعبیرات خوش‌آیند و شگفت‌انگیز است. اصول فلسفه روحانى را به‏ زبان دینى در آن خواهید یافت [کتابى است‏] به غایت ملیح و بدیع و جالب، مانند مروارید. مسائل دینى را چنان مشروح و مدلل بیان کرده که حقاً این‌گونه بیان در عهد ظهور پیامبر عرب، حیرت‌آور است!».
 
 
 
 
 
فرانسوا مارى ولتر (فیلسوف نام‌دار و نویسنده بزرگ فرانسوى): 
 
«من یقین دارم که قرآن و انجیل را اگر به یک فرد غیر متدیّن ارائه دهند او حتماً اوّلى را خواهد گزید؛ زیرا که کتاب محمّد در ظاهر افکارى را تعلیم می‌دهد که به اندازه کافى بر مبانى عقلى منطبق است شاید، هرگز قانونى کامل‌تر از قوانین قرآن درباره طلاق وضع نشده باشد»
 
 
 
 
دکتر مارکس (اندیشور انگلیسى): 
 
 
«قرآن، شامل تمامى پیام‌هاى خدایى است که در تمام کتب مقدسه، عموماً براى جمیع ملل آمده ... و چاره‌اى جز این اعتراف ندارم که این کتاب محکم، بسیارى از اشتباهات بشر را تصحیح کرد».
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی