چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳ ق.ظ

دانلود نقد فیلم ملک خداوند/ برنامه چشم بندان

  • ۷۹۱

 

یا لطیف


برنامه ی چشم بندان ویژه برنامه ای است که به تازگی از شبکه ی نمایش پخش می شد و در آن به نقد فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی هالیوود و غرب می پرداخت.

دانلود برنامه چشم بندان و تحلیل فیلم ملک خداوند ساخته ریدلی اسکات -

برنامه چشم بندان این بار به تحلیل فیلم مُلک خداوند (یا قلمرو بهشت) [Kingdom Of Heaven] با روایتگری جنگ های صلیبی می پردازد.

 

 

در این فیلم که منطقی جلوه دادن مسیحیان و خشن جلوه دادن مسلمانان از ارکان آن است، جنگ بین مسیحیان و مسلمانان بر سر بیت المقدس (اورشلیم)، مقر ادیان الهی را به تصویر می کشد که اسلام هراسی و خشن جلوه دادن مسلمانان در رگه های فیلم، نقش اساسی دارد.

در سرتاسر فیلم، بیت المقدس سرزمین مسیحیان است و مسلمانان گروهی هستند که در جهت فتح و تصرف آن تلاش می کنند. حتی صلاح الدین در یکی از صحنه های پایانی فیلم می گوید که درصورت جنگ شهر شما و مردم آن از بین می روند. شهر شما کلیدواژه اساسی این دیالوگ است به این معنی که مالکیت بیت المقدس از آن مسلمانان نبوده و در نتیجه نخواهد بود. در صحنه های مربوط به حمله مسلمانان به رهبری صلاح الدین ایوبی به بیت المقدس که برای بازپس گیری آن انجام می شود، مسلمانان افرادی بی رحم تصویر می شوند که با گلوله های آتشین منجنیق بی رحمانه به شهری مملو از کودکان و افراد بی گناه حمله می کنند. مسیحیان در این فیلم طوری تصویر می شوند که به خاطر دفاع از مردم در حال جنگند. جنگ های صلیبی در ایده پردازی آمریکایی علیه مسلمانان جایگاه خاصی دارد.

 



برای دیدن و دانلود نقد فیلم با کیفیت خوب کلیک کنید....

 



 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی