جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۶:۵۹ ق.ظ

غرب از نمایش فیلم کودکی پیامبر ما هم هراس دارد

  • ۸۸۲
کارگردان فیلم پاسخ می‌دهد؛
غرب از نمایش فیلم کودکی پیامبر ما هم هراس دارد


 
کاریکاتور توهین به پیامبر
 

کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) صبح امروز (دوشنبه ۷ دی‌ماه) در سومین همایش یاران صلوات حضور یافت و از سوی رئیس بنیاد بین‌المللی یاران صلوات و مادر شهید علی فتحی، با اهدای تابلوی صلوات مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه‌ی این همایش، کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) دقایقی به سخنرانی پرداخت. مجیدمجیدی گفت: هنگامی که نزد علما رسیدم همه به اتفاق گفته‌اند هیچ ذکری بالاتر از صلوات نیست. بنده و گروه عظیمی که طی هفت سال توفیق داشتم از صبح تا شب با نام و یاد پیامبر عظیم الشأن به پایان ببرم، بدون اغراق عرض کنم که خیلی شرایط سخت بود و تنها عشق به پیامبر(ص) باعث شد که این کار را انجام دهم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های من این است که چرا این قدر علیه ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ساحت مقدس ایشان و اهل بیت جسارت می‌شود؟ قرائت‌های زشتی که در دنیا از اسلام ارائه می‌شود هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

مجیدی درباره چرایی هجمه‌ها به شخصیت پیامبر اکرم در جهان غرب گفت: چرایی این ماجرا به جهان اسلام و کوتاهی ما مسلمانان بر می‌گردد که هیچ کار شایسته‌ای در معرفی این شخصیت عالم هستی اتفاق نیفتاده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال در رابطه با زندگانی دوران کودکی پیامبر برای پروژه فیلم محمد رسول‌الله (ص) کار کرده است، گفت: متاسفانه درباره دوران کودکی پیامبر مطالب کم است و شاید جز شش ـ هفت صفحه چیزی در تاریخ پیدا نکنیم و این نشان می‌دهد که ما در این رابطه خیلی کم کار کرده‌ایم، در حالیکه عالم به خاطر شأن و منزلت ایشان به وجود آمده است، بنابراین جا دارد که فرهنگ پیامبر را در کشور و جهان جاری و ساری کنیم.

کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) با اعتراض به تلاش‌های کشور عربستان سعودی و کشورهای غربی برای عدم اکران فیلمش در دنیا گفت: جای تعجب دارد چرا از فیلمی که دوران کودکی پیامبر را نشان می‌دهد هراس دارند، عربستان سعودی و کشورهای اسلامی راه را می‌بندند و دنیای غرب هم همینطور و از آن عجیب تر آنکه در کشور ما این فیلم در مراحل ساخت و تولید و اکران آن مظلوم و محجور واقع شده است.

وی خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه شناسایی ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم در جامعه شد و گفت: باید از نهاد دبستان و مدارس این فرهنگ‌سازی شروع شود زیرا الگویی بالاتر از پیامبر عظیم‌الشأن برای بشر وجود ندارد، امیدوارم سال به سال نام پیامبر اعظم در کشور ما و جهان بدرخشد.

مجیدی با تأکید دوباره بر اینکه هیچ کار شایسته و بایسته‌ای در معرفی پیامبر رحمت(ص) اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: اورشلیم به عنوان اولین نشانه و سمبل در جهان معرفی یا صلیب اولین نشانه مسیح در جهان معرفی می‌شود، ولی ما متأسفانه هیچ کاری در فرهنگ عمومی در کشور شیعی که ادعای کشور صاحب عصر هست، انجام ندادیم.

وی در حاشیه این همایش درباه ماجرای لغو اکران فیلم در ترکیه بیان داشت: اکران فیلم در این کشور یک سری مشکلات حقوقی داشت که تا دو روز آینده این مسأله حل می شود و در همین ماه ربیع در ترکیه اکران می‌شود، البته برنامه‌های زیادی برای اکران در سایر کشورها داریم، ولی راه‌ها را می‌بندند.

مجیدی با اشاره به استقبال کمپانی‌ها درباره اکران فیلم در کشورهایشان افزود: آن‌ها عنوان می‌کنند که برای این کار باید اداره سانسور و همچنین علمای کشورهایشان اجازه دهند، به طوری که با اعلام فتوا در کشور هند با ۳۰۰ میلیون مسلمان راه اکران فیلم را بستند!

کارگردان فیلم محمدرسول الله(ص) درباره کنار گذاشتن فیلمش از اسکار اظهار داشت: الان در این زمینه صحبت نمی‌کنم، اما در یک موقعیت مفصل درباره این مسأله صحبت خواهم کرد.

وی با گریز به سابقه اکران فیلم‌هایی درباره زندگانی پیامبر(ص) در جهان ابراز داشت: فیلم مصطفی عقاد هم دو یا سه سال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و نمایش آن ممنوع بود، ولی با گذر زمان راه اکران ان باز شد، البته درست است که اکران این فیلم در کشور‌هایی مانند عربستان ممنوع است، اما در بسیاری از کشورها اکران شده، چرا که خورشید را نمی‌توان پنهان کرد.

 

به نقل از سایت رسمی فیلم محمد رسول الله (ص) http://news.mohammadmovie.com

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی