سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۴۷ ق.ظ

پوستر تازه خانه طراحان برای شهادت امام هادی(ع)+عکس

  • ۸۴۲
 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
پوستر تازه خانه طراحان برای شهادت امام هادی(ع)+عکس
 
 
 
نقی
 
 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، 3 رجب؛ سالروز شهادت دهمین خورشید پرفروغ آسمان امامت؛ حضرت امام علی النقی(ع) است. این امام بزرگوار، ملقب به هادی(ع)؛ دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد(ع) است.

 

امام هادی(ع) در سال 212 قمری دیده به جهان گشودند و در سال 220 قمری، امامت شیعه از پدر بزرگوارشان به ایشان منتقل شد. امام علی النقی(ع) به مدت 34 سال، امامت شیعیان را بر عهده داشتند و سرانجام؛ در سال 254 قمری به دست معتز؛ خلیفه ملعون عباسی به شهادت رسیدند.

 

به مناسبت سالروز شهادت این امام همام، خانه طراحان انقلاب اسلامی پوستر تازه خود را با عنوان "عروج دهمین هادی" منتشر کرد.

 

در ذیل این پوستر، جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره دوران امامت امام هادی(ع) نقش بسته است: در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آن‌ها، "معتز" بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله‌ی کوتاهی مُرد. این خلفا غالباََ به ذلت مُردند؛ به همین ترتیب بنی‌عباس تار و مار شدند؛ به عکس شیعه؛ شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و در آن شدت عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد؛ قوی‌تر شد.

 

پوستر "عروج دهمین هادی" توسط کارگاه خیمه که متشکل از بانوان هنرمند اسلامی است، طراحی و اجرا شده است.

 

 

خبرگزاری تسنیم

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی